Allmänt

Sluta gnälla för att få uppmärksamhet!

Mitt tålamod börjar ta slut. Det finns en person i min ”sociala krets” som regelbundet klagar och gnäller men verkar försöka få det att framstå som att det är rena observationer. Som att den här personen ”vet bäst”, är den som har koll, är mest uppmärksam och som det uppenbarligen är ”synd om”. Det får mig att skrika rakt ut när jag ser det och när jag hör det är det som att jag får en teeny-tiiny-stroke. Otroligt tröttsamt. Ännu mer tröttsamt är det det blir tydligt att det bara är någon slags uppmärksamhets-grej, när jag själv vet bakgrund eller ”sanningen” eller hur man ska säga.

Jag vet att det här också är gnäll, och jag är väl medveten om att jag också har mina gnälliga stunder. Fiskmåsar, musicerande grannar, skällande hundar, kroppsliga skavanker och så vidare. Så tro mig, jag är väl medveten om att jag är långt ifrån perfekt själv.

Det är bara det att den här personen trampar på min sista nerv, och jag är nog faktiskt inte ensam. Har märkt att fler börjat tappa tålamodet, det är ju faktiskt en liten tröst att jag inte är den enda som reagerar. Och jo, jag försöker ignorera bäst jag kan, men det är tyvärr inte alltid så lätt…!

Finns det allergitabletter mot folks dumhet?

Säg mig vad du tänker om detta

