Yrkeslivet

Jag saknar ord!

Jag hade tänkte redan igår att jag skulle skriva något om min första dag på det nya jobbet, men ärligt talat så hittar jag inte riktigt orden. Får se om de kommer nu när jag väl sätter igång att skriva. Men jag kan säga så mycket att jag hade en sjuuuuukt bra första dag!

Var där i god tid innan jag skulle börja, när jag klev ur bilen så var det en kille/man som klev ur en bil samtidigt som mig och han gick mot dörrarna. Han stod vid dörren och knappade på porttelefonen utan framgång (han glömde ”ring”-knappen så då hände ju inte så mkt), och när jag kom fram så frågade han om det var jag som var Erika. Jo, det var ju jag som är Erika. ”Ah okej, det är jag som är Peter!” säger han som om det vore självklart. Jag lär väl ha sett ut som ett levande frågetecken. ”Ja det är jag som också ska börja idag”. Sedärja. Han visste mer än mig i den frågan, men vad gör väl det :P Vi fick komma in rätt snabbt iaf, träffade chefen (Jocke, som jag för övrigt jobbat med tidigare, på Eniro 118118), småpratade lite och sedan fick vi börja medlyssna direkt.

Jag satt med en toktrevlig tjej och vid bordet bredvid satt en minst lika trevlig tjej. Vi surrade på som om vi aldrig gjort annars – jag kände mig hemma och som ”en i gänget” på en gång! Såååå himla skön känsla! Allt eftersom man pratade med de övriga så märktes det ju att de var minst lika trevliga och sociala och att det var en arbetsplats men riiiktigt trevlig stämning i gänget! Efter lunch så hade vi lite kort genomgång med Jocke kring schema, avtal och sådana bitar, vi kikade lite på lokalerna och sedan blev det mer medlyssning tills dagen var slut.

Som sagt, jag hittar inte riktigt några bra ord, men det var en riiiktigt bra första-dag. Fick en bra bild av vad jobbet ”går ut på”, vad vår uppgift kommer att vara, hur schemat kan se ut, vad som gäller, osv osv osv. Jag är så dunderpositiv till det här så ni anar inte.

Är det måndag snart? :)

Säg mig vad du tänker om detta

