So far so good!

Två dagar på min första ”riktiga” arbetsvecka på evigheter är gjorda. Och än så länge har det gått bra! Vi hade en hel del teori igår, men redan på eftermiddagen fick vi börja ta egna samtal. Med ”läraren” som medlyssnare förstås, men ändå. Helt sjukt ju. Igår kändes det dock rätt så rörigt i huvudet. Inte så konstigt kanske.

En annan sak som kanske inte var helt perfekt igår… Haha. Jag vet inte om ni kanske läste att jag hade planerat att åka in lite tidigare igår? Well, riktigt så blev det inte. Jag började ju kl 9, och jag vaknade kl 8.33…! MEN, jag var på jobbet innan nio, och även före både min utbildningskollega och vår instruktör. Nöjd! Hallelulja för E4-an liksom.

Idag har det också gått bra. Vi har tagit egna samtal större delen av dagen. Vi hade varsin ”instruktör” så att vi skulle få fler ärenden per person, men det har varit rätt lugnt. (Peppar peppar). Men bitarna börjar falla på plats, man blir mer och mer medveten om vad man gör. Och jag antar att instruktörerna tycker detsamma, eftersom de knappt ens hade på sig lurarna på eftermiddagen idag utan mer bara satt bredvid och pratade med varandra :P Tror nog att det här kommer gå som en dans.

Schema för de kommande fyra veckorna har vi fått med. Herrejösses så mycket jag/vi ska jobba. Det är en rätt stor omställning, att gå från att jobba ”ingenting” till att jobba lite drygt sex dagar i veckan, ibland upp mot 8-10 dagar i sträck. Insaaaane! Men det blir nog bra det där.

Hur som helst så ska jag försöka göra kväll tämligen snart, eftersom jag börjar 7:10 imorn. Räknar väl med att kliva upp runt 5:30 eller nåt. Jösses, minns inte när jag vaknade den tiden (frivilligt) senast.

Heja heja!

2 thoughts on “So far so good!

    • Nja, som jag fattat det så ska vi ha 36h sammanhållen ledighet per kalendervecka, så man kan alltså vara ledig må-ti första veckan och lör-sön följande vecka. Då blir det många dagars arbete däremellan.

Säg mig vad du tänker om detta

