Blogglivet · Sportsligt

Den lurar i faggorna

Det känns som att det är en förkylning som lurar bakom hörnet. Förhoppningsvis är det bara inbillning, men jag kurerar mig i förebyggande syfte bäst jag kan. Tänker minsann INTE bli sjuk nu.

En småkul grej:

I lördags var jag, Joanna, Mange och Joannas syster i Övik på Modos ispremiär. Roligt som alltid. Och den här gången hade jag kameran med mig. Vet faktiskt inte om man får eller inte får det så här på försäsongen, men jag chansade på att man fick. (Man får ju inte det när säsongen väl är igång). Hur som helst. Modo spelade alltså träningsmatch mot Björklöven. Ganska precis i början av första perioden så satt jag och klurade på kamerainställningar, och hade kameran riktad mot Lövens målvakt, vet inte riktigt vad jag ”siktade” på, om ens något speciellt. Men så plötsligt hukade sig publiken och det visade sig att en puck hade skjutits över plexit och upp mot våran del av publiken. Min enda tanke var väl ”Ja det var ju tur att den inte träffade någon person, eller min kamera”.

När jag sedan kom hem och tittade igenom bilderna så hittade jag den här bilden.

Modo

Lite humor att pucken hamnade med på bild, även om så bara i utkanten.

Anyway.

Nu ska jag börja göra mig klar för jobbet. Börjar inte förrän 14:10 men jag måste förbi ICA Maxi först, och så ska Brorsan få sig en promenad till innan jag åker. Fullt upp.

Puss på er

One thought on “Den lurar i faggorna

  1. Tack! :D Nej, det har de inte. Så egentligen ska det stå 8 fel, kom på det efteråt med.. Men det var ju bara en Pay’n Jump, så inget stort eller så! :)

Säg mig vad du tänker om detta

