Allmänt · Dagbok · Hemmet · Vardagen

Nothing much to do

…och ändå ”fullbokad”? Låter ju inte riktigt korrekt må jag säga, men det blir väl lite så ibland.

Min dag idag var från början rätt så fullbokad. Jag skulle på utbildning mellan 8-12, jag skulle på möte klockan 13:15, jag skulle kika på en lägenhet åt T på eftermiddagen och jag skulle eventuellt ha fått hjälp med min bil framåt eftermiddag/kvällningen. Nu ställdes allting in (av diverse anledningar) utom mötet, så jag ska snart åka iväg. Men dagen gick ändå från full till tom. Underlig känsla.

Nothing

Men jag ordnar saker att göra ändå. Jag tänkte väl att jag skulle ta och börja kolla upp vad jag vill ha på mina väggar, till exempel. Jag ska nämligen troligtvis få hjälp med att uppdatera lägenheten lite, och då kan det ju vara en bra idé att börja kolla upp vad för typ av färg och/eller tapeter som kan vara intressant. Har egentligen IIIIINGEN aning om vad jag vill ha, men någonstans måste man ju börja.

Sedan tänkte jag väl kanske åka och provligga lite. Jag tycker ju om att ligga, och i framtiden ska jag väl förhoppningsvis få ligga ännu skönare än vad jag gjort hittills. Jag ska alltså skaffa en ny säng. Har i teorin redan sett ut vad jag skulle vilja ha, men det kan ju vara en bra idé att provligga lite innan man slänger ut massa pengar på det.

Sist men inte minst så fick jag ett infall imorse att jag skulle rensa ut mina garderober och byrån. Jag har SÅÅÅÅ mkt skit som bara ligger och tar plats, eftersom ”det kan vara bra att ha”. Sånt jag sparat på mig under fattiga dagar, trasiga kläder som fått ”duga i krig” och liknande. Nu kan jag slänga sån skit som jag inte har använt det senaste år eller sådant som jag redan ersatt. Men först måste jag skaffa sopsäckar. För det kommer bli sopkalas deluxe.

Men först ska jag iväg på möte. Hej hej.

One thought on “Nothing much to do

Säg mig vad du tänker om detta

