Fototriss del 229: Smultronställe

Veckans Fototriss-tema är Smultronställe. Jag har väl inge egentliga ”smultronställe”, men det här kanske räknas? Jag valde nämligen en av mina absoluta favoritplatser när det gäller porträttfotografering – Selånger Kyrkoruin och området därikring. Det finns väldigt varierad omgivning där, själva ruinen, grönområden, stenmur… Smått och gott och man kan variera sig rätt mkt. I like.

Så, till min triss valde jag tre bilder som är fotad just vid Selånger Kyrkoruin.

Fanny

Camilla

Sandra och Ronny m fam

Den här veckan firar Fototriss fem år (grattis!) och det firas med en tävling där man kan vinna presentkort från Ving. Min drömresa är fortfarande New York. MÅSTE sen den stan innan jag dör. http://www.ving.se/usa/new-york

För att se fler bilder på Smultronställen, klicka på bannern nedan.

Fototriss banner

16 thoughts on “Fototriss del 229: Smultronställe

  1. Det är inte första gången det hänt mig, så man kan säga att jag är van! Men det är ju en fördel ifall läsarna förstår vad jag försöker säga :p ingen fara!

  2. Vad härligt det måste vara att ha ett favoritställe som har lite olika miljöer i sig för porträttfotografering. Själv är jag en sån här galning att jag måste ha nya ställen varje gång och det är lite jobbigt men förstås utmanande och roligt också! :O) Men jag önskar jag hade ett sånt smultronställe jag med! :O)

    Ha en skön söndag!

    • Jo det är fint, men jag är lite som du med, jag skulle ju helst vilja ha nya ställen varje gång. Men om fantasin tryter så vet jag ju ändå att jag har mitt ”smultronställe” att falla tillbaka på, och det är ju skönt :)
      Tack, du med!

  3. Du verkar hittat den perfekta platsen för porträtt. Den första bilden är helt suverän. Du har fått den där speciella kontakten med modellen som inte går att förklara men liksom sitter i bilden.

Säg mig vad du tänker om detta

