Om klappar och presenter – det vore ju för enkelt.

Okej, ja jag erkänner. Jag har börjat fundera på julklappar. Inte bara funderat, faktiskt. Bestämt även, i vissa fall.

I år blir första året på vad känns som skitmånga som jag kommer ha råd att köpa julklappar. Bara en sån sak. Jag ber om ursäkt om jag tjatar mycket om pengar, men tro mig, när man varit ”utan” pengar så lång tid så är det verkligen en ”big deal” att både kunna unna sig själv och att även ”unna andra”. Jag antar att det är därför jag redan börjat fundera kring julklappar. Att jag gillar att vara väl förberedd kan vara en annan anledning, men let’s go with the first one ;)

Jag har, enligt mina egna planer, minimum sju personer som jag ska julklappa. Tre av dessa är synnerligen enkla, två är ”sådär”, och två är helt galet svåra. Gissa vilken kategori de redan bestämda julklapparna hamnat i? Ptja, inte är det de galet svåra iaf, det är ett som är säkert. Vaaaarför ska det vara så himla svårt?! Att fråga vad de önskar sig leder ingen vart, eftersom det är ”Inte ska du köpa nåt till mig”-svar jag kommer få. Det vet jag redan nu.

Hur som helst. Jag får fortsätta klura och hålla ögonen öppna helt enkelt. Skam den som ger sig?

Apropå klapp och present förresten. Jag har idag berättat den första delen av min systers födelsedagspresent för henne.

2013-09-10 00.42.02

It’s gonna be awesome.

2 thoughts on “Om klappar och presenter – det vore ju för enkelt.

Säg mig vad du tänker om detta

