Fototriss del 230: Negative space

Den här veckans tema kändes suuuuperinspirerande! Har aldrig tänkt på att det är ett speciellt ”fotosätt” det där med negative space, men det gjorde mig helt klart inspirerad till att testa det. Nu hann jag visserligen inte göra det idag, så det får bli gamla bilder nu, men eventuellt så återkommer jag med ännu ett temainlägg senare i veckan ;)

De här tre bilderna får dock stå som mitt bidrag av negative space, även om jag nu inte fattat det hela helt rätt… ÄN! :)

(BTW, ursäkta den döda fototrisslänken som jag postade först, my bad….!)

Klicka på bilderna för att se dem i större format.

Nu är väl kanske inte den mittersta bilden en ”negative space”-bild, men den fick vara med ändå. Vet iofs inte om NÅGON bild är det, men jag chansar. Den sista bilden är för övrigt en av mina all-time favoritbilder. Älskar den.

För att se fler bild på folks tolkningar av negative space, klicka på bannern nedan.

Fototriss banner

34 thoughts on “Fototriss del 230: Negative space

  1. Negativ space allihop och den sista var fantastiskt fångat. Egentligen beskriver uttrycket något som är så enkelt, att man undrar om det verkligen behövs ett uttryck för det. Motiv mot neutral bakgrund om man översätter det till svenska.

    • Tack så mkt!
      Du har ju helt rätt förstås, satt och kollade igenom mina bilder häromdagen och insåg att väldigt många av mina bilder är sådana. Fast utan att ha haft nåt speciellt slags ”begrepp” på det, alltså. Men hursomhelst, så gillar jag sådana bilder :)

  2. Jag gillar också mittenbilden mest men jag ser inte riktigt vad det är! Först såg det ut som en nallebjörn men nu tror jag det är ett armband kanske! Jag tror att den är den jag gillar bäst men den flygande mockajängen är också läcker!

    Ha en skön söndag!

    • Haha jag ska ärligt talat säga att jag inte heller vet till 100% vad det är. Ett halsband eller armband är det iaf, för det är ett av syrrans smycken som jag övade produktfotografering med för några månader sedan :)
      Tack så mkt! :)

  3. Helt klart tre bra bilder med negative space! En lugn, ”tom” bakgrund som lyfter fram motivet och nog blir skoterbilden min favorit även om jag gärna hade sett ännu mer himmel runt om!

    • Tack!
      Jo jag håller med om att sista bilden kanske kunde ha mått bra av lite mer luft just i ”negative space”-syfte men förutom det så är den ändå en av mina absoluta favoritbilder :)

  4. Länken till dina bilder fungerar inte…….men jag hittade dom dock och tycker att dina bilder är fina . Specielt sista bilden är mycket bra !!!

  5. Jag kan inte annat än att hålla med – den sista bilden är helt suverän. Alla tre bilderna är kalasfina men den tredje sticker ut Läckert…. Ha en härlig söndag!

  6. Jaaa visst är det verkligen ett härligt sätt att fotografera..jag har ägnat mig åt det ganska mycket. Jag tycker om det rena o fina i en bild. Objektet framträder dessutom så tjusigt då.

Säg mig vad du tänker om detta

