Så kan det ju vara

Det sägs att lyckliga människor inte bloggar. Jag köper inte riktigt att det skulle vara anledningen till min totala bloggfrånvaro, men jag har det absolut mestadels bra för tillfället. Det enda som inte är det minsta bra är ju, som många redan vet, att jag är i full gång med att omplacera Lillebror. Och det känns ju skit, kan man ju säga. Och fingrarna blir som gele så fort jag försöker skriva ngt om det, så därför har det varit rätt så tyst om den saken.

Men jag har troligtvis hittat en bra familj. Jag och moster och LB ska ner dit imorgon igen och hälsa på, och på onsdag ska gogubben veterinärbesiktas. Om allt går som det ska kan han flytta redan på fredag. Det gör obeskrivligt ont i själen, samtidigt som jag faktiskt är övertygad om att han kommer få det bra där. Väldigt kluvet. Tur man har bra folk omkring sig som man kan ventilera till om det behövs ♥

Nu ska jag bege mig iväg och jobba. LB hämtades av moster för ca en timme sedan, så ikväll kan jag jobba utan att ha dåligt samvete över att han stör grannarna. I helgen har han varit mestadels hos syster, så då har det också gått bra. Men om man säger såhär, det är ju en väldigt tydlig ledtråd att han skulle må bäst av att flytta om han spenderar mer tid hos hundvakter än hos mig. Men ja… Det gör ju inte saken roligare, det gör det ju inte.

Min fina kille…

Lillebror

Säg mig vad du tänker om detta

