Djuren i mitt liv

Det är de små sakerna som gör det.

Som att plocka fram ett korvpaket ur kylskåpet utan att höra hur någon lite försynt hoppar ner från soffan och kommer smygandes.

Som att komma in i sovrummet på kvällen när man ska sova och inte se någon lurig filur som smygit sig upp i sängen, liggandes på rygg med huvudet på kudden och viftar på svansen.

Som att hoppa till när det ringer på dörren och instinktivt titta mot soffan för att förmana honom att inte skälla, men det ligger ingen där och det är ingen som skäller.

Som att, så fort någon frågar om man kan hitta på något, fundera över hur lång tid det kommer ta och vart jag ska göra av hunden, för att sedan inse att det ju inte behövs längre.

Som att titta ut på snöfallet och tänka att det här kommer Lillebror gilla när vi kommer ut.

Som att av gammal vana säga ”Stanna” när jag går ut genom dörren.

Som att gå till hundgodis- (och mat-)delen på ICA för att ”även hundar ska få unna sig ibland”, innan man kommer på sig själv…

Lillebror

Jag skäms över att jag inte ”vill” tänka på dig, men att sakna dig gör ont. Två veckor känns som en evighet, men jag vet att du har det bra, och det är en tröst… Men det förändrar inte det faktum att jag saknar dig nåt så vansinnigt mkt… ♥

One thought on “Det är de små sakerna som gör det.

Säg mig vad du tänker om detta

