Cheaters och idioterna

För det första kan man ju undra varför jag ens kollar på det programmet. Det är ingenting jag gör i vanliga fall, men ikväll var tv:n på efter att jag hade kollat på Criminal Minds.

Och nu är det alltså galenskap på hög nivå. Eller låg nivå?

Jag förstår mig inte på folk. Eller amerikaner? En kvinna anlitar Cheaters för att ta reda på om hennes kille sedan fyra år tillbaka är otrogen igen. Han har alltså varit det förr.. Givetvis blir ju svaret ja (annars hade de väl inte fått vara med i programmet?) och när de sedan konfronterar honom så är han ute med en annan tjej. Det visar sig att han haft dem båda som flickvänner en längre period. Och istället för att banka skiten ur honom (verbalt förstås, jag förespråkar inte våld) så skriker de åt varandra! Båda har alltså varit ovetandes om varandra, och ändå står de och gapar på varandra. Och som om inte detta vore nog, så gapar de om vem av dem som han ska följa med hem!

Alltså – IDIOTER! Han har varit otrogen mot er båda, han ska fan inte följa med nån av er hem! Hur fan kan man bråka om, och vilja att ngn ska följa en hem, när han varit otrogen i flera år?! Nog för att jag kan förstå att man inte vill vara den ”ratade” parten, men båda borde be han dra så långt åt pepparn som han någonsin kan.

Jag vet att det är lätt för mig att sitta här och säga, men det jag inte kan förstå, både i den här och i sååå många andra situationer, är att man så ”lätt” förlåter sin partner men fortsätter vara förbannad på ”den andra kvinnan/mannen”. Eller okej, jag kan förstå att det är lättare att vara förbannad på ngn man inte känner, och se det som att den personen förstört ens förhållande, men samtidigt så är det ju faktiskt inte alltid så att den ”extra personen” inte vet om att det finns en partner med i bilden. Alla är nog inte så öppen med att de är otrogna. Som i fallet ovan. Men oavsett vilket, så det väl ändå den som medvetet gått bakom ryggen på sin partner som förtjänar den största snytingen?

Hur som helst. Cheaters. Idioter.

Säg mig vad du tänker om detta

