Dagbok · Musik

Är det dags att stå i kö(r)?

Med anledning av den nyligt avklarade julen så har jag lyssnat pinsamt många gånger på en och samma jullåt. Låten det handlar om är denna:

Och ja, just denna version från Glee ska det vara, annars får det va. Och vareeenda gång jag hör den så kan jag inte låta bli att sjunga med, älskar stämmorna och julstämningen och … ja, det mesta. Och jag blir såååå sugen att sjunga i kör. Sist jag sjöng i kör ”på riktigt” var nere i Jönköping, Adoremus gospelkör, and I loved it. Kanske framförallt för att jag fick chans att vara solist. För så är det ju. Jag är ju trots allt lite ego och vill ha ett eller annat solo, annars tappar jag intresset lite. Men det är faktiskt galet mäktigt att få stå framför en kör och sjunga solo.

Men ja, vad ska man ha för kör då? Kyrkokörer finns det ju en del, och jag gillar ju visserligen att sjunga i kyrkan tack vare akustiken, men sen var det ju det där med vilken musik som kyrkokörerna sjunger… Inte alltid så speciellt ”piffig” musik, av förståeliga skäl. Tyvärr. Så därför drar jag mig väl för att söka rätt på en kyrkokör… Men what else is there?! Jag hittade ju Sundsvalls Popkör för en halv evighet sedan, men där var det typ 30 pers i kö före mig till en kör på 30 personer… Inte så troligt att få komma in där med andra ord…

Så ja… Förslag emottages med glädje!

Säg mig vad du tänker om detta

