Swingers, otrohet och oförståelse

Sundsvalls Tidning hade en artikel dagen innan julafton som handlade om ett gäng människor på swingersträff i Härnösand. ”De kryddar livet med swingersex”. (Kommer ursprungligen från Allehanda.se, om jag inte är helt ute och cyklar). Personligen tyckte jag att det var en rolig artikel, medan många andra troligast satte morgonkaffet i vrångstrupen. Speciellt personen ”AÖ” som kommenterade det hela så här:

”Är det här verkligen något att läsa i en morgontidning? Tips på hur man kan vara otrogen ”legitimt”? Det tyder på otroligt dålig smak att publicera något som verkar vara taget ur en porrtidning – och rubriken? ”De kryddar livet” – har otrogenhet blivit en KRYDDA? LÅGVATTENMÄRKE.”

Stackars AÖ. Troligtvis traumatiserad för livet.

Swinger

Jag känner lite så här angående AÖ’s kommentar:

1) Ja, varför inte?
2) Porrtidning? Du måtte då läsa sjukt tråkiga porrtidningar i så fall…
3) Att vara swinger är inte otrohet. Paren träffar (och ligger med) andra människor med varandras vetskap, uppskattning och ”tillstånd”. Det är ingen som går bakom ryggen på någon. Okej att otrohet definieras olika mellan olika människor, men enligt min uppfattning så blir det inte otrohet förrän du gör ngt bakom din partners rygg som denna inte ska få veta. Ngt som kan såra partnern. DÅ är det otrohet. Oavsett om det gäller en kram, en kyss eller ett ligg.

Sedan att det inte är något som intresserar gemene man, det är en helt annan sak. Alla gillar inte allt. Och det är helt okej. Missförstå mig rätt – jag är ingen swinger och har aldrig varit, men jag har ändå förståelse för dem.

Och dessutom, som ”Jesper” kommenterade under artikeln:

”Svartsjuka är en djupt rotad rädsla för att bli avvisad / underkänd. 

Folk säger ”vill inte dela” men det är bara rädsla för att den andra ska hitta ’nåt bättre’ och avvisa/rata. Det är ingen positiv kärlek. Då tror man kärlek är när nån gillar dig för nåt ytligt du kan erbjuda: stor kupstorlek, fina kläder, pengar, driftighet .. men inte för vem du är, eller att bara att du finns till.

Sällskapar jag med en kvinna, och hon förlustar sig i timmar med 5 rejält muskulösa och rustade män, och sen kommer till mig och myser, delar den djupaste av innerlighet, då vet jag att hon uppskattar mig för vem jag är. Inte för vad jag har eller kan göra. Och hon vet det om mig likaså.

Älskar du någon i sanning, släpp denne då helt fri att välja själv. Då vet du.

Eller är vi för rädda för det?.”

Jag tyckte det var fint på nåt vis. (Men det kommer fortfarande inte göra mig till swinger, hehe).

Swingers, safe sex

Ha så kul och lek säkert ;)

Säg mig vad du tänker om detta

