Är du dum i hela huvudet eller på riktigt?

Idag har jag besökt Timrå. Det är ju ingenting man gör så ofta, men idag var det ett litet ”fyrverkerievent” där man demosköt en hel del raketer och hade försäljning osv. Och ja, jag är kanske en hycklare, men det är väldigt vackert med fyrverkerier, och det är väääääldigt mkt enklare att uppskatta dem när man inte har en hund som sitter i närheten och skakar av rädsla.

Så jag tog alltså med mig kameran till Timrå för att ”övningsköra” lite inför nyårsnatten.  Vet dock inte om jag blev så mkt klokare…!

Något som däremot fick mig att bli rejält förbannad var att det var flera människor där som hade hundar med sig. Da’fuq? Okej att inte alla hundar är rädd för fyrverkerier, men ändå? Det är höga ljud och det måste väl ändå finnas bättre alternativ än att ta med dem? Vissa av dem såg dessutom inte ut att vara så himla roade av det, jag såg någon hund i en bil som såg helt eländig ut, så jag tog regnumret och gick till speakern med det.  Hörde aldrig att de ropade ut ngt om det dock…

Men alltså hur fan tänker man!? Jag blir så jäkla irriterad på människors totala idioti emellanåt…

Men ja. Jag var ju hundfri. Och hade kameran med mig. Så jag försökte fokusera på det vackra.

Fyrverkerier 1 Fyrverkerier 2 Fyrverkerier 3

Säg mig vad du tänker om detta

