Bloggutmaningar och nöjen

Nyårslista 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte tunnelbana helt ensam! Det har jag aldrig gjort förr :) Har knappt aldrig ens åkt tunnelbana, kanske max en eller två gånger, när jag en halvhand hög ungefär. Så det var nervöst. Men det gick bra!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Undviker nyårslöften :)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp. Men för att inte riskera att glömma någon så nöjer jag mig så…!

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej, tack och lov

5. Vilka länder besökte du?
Inga länder alls. Fast att besöka Stockholm kändes ju lite som att komma utomlands, det ska erkännas. MVH Småstadstjej84 :)

6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Nej, egentligen inte. Överlag är jag rätt tillfreds med livet och vad jag har. Det enda som saknas är väl kärleken, som vanligt.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
19 jul – då jag började jobba på SOS Alarm!

8. Vad var din största framgång 2013?
Ptja, att jag klarade av antagningstesten inte bara en gång, utan två gånger, till mitt jobb, och att jag dessutom FICK jobbet – och nu som jag fick besked om strax innan jul – att jag blir tillsvidareanställd med! Sååå freakin’ stolt och nöjd!

9. Största misstaget?
Ärligt talat känner jag inte att jag haft något ”stort misstag” i år. Något enstaka återfall i ”dåligt beteende” då möjligtvis, men det är så pass lätträknat att jag mer ser det som en framgång än ett misstag. Kryptiskt? Japp.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk är man ju till och från varje år, så ja. Men inget allvarligt. Däremot så gjorde jag illa ett knä i sommar, och fick stödja mig på kryckor en kort period. Som tur var så var inte det heller ngt allvarligt.

11. Bästa köpet?
KAMERAN! Nikon D7100 i mitt hjärta! ♥

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kameran. Och min nya dator. Och bilen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Finns mkt som gjort mig glad i år. Tiden på SFRK. Att jag fick jobb. Time spent med nära och kära, och den där speciella känslan man får när man tagit en riiiiktigt bra bild. Awesome.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
The fox, haha!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Helt klart mycket gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Så här i efterhand – att jag ägnat mer tid åt Lillebror. Längre och fler promenader osv. Hade gärna besökt stranden mer än vad jag gjorde i somras, tror jag bara var på stranden tre eller fyra gånger. Not ok! Och såklart, det hade ju varit nice om man hade fått tummen ur och tränat lite mer också :P

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig, suttit på arslet och druckit cola :)

18. Hur tillbringade du julen?
Jobbade 6-13, sedan åkte jag till moster i Attmar och firade jul med familjen där. Sedan hem på kvällen och dog av trötthet relativt tidigt :)

19. Blev du kär under 2011?
Nej. Inte långt ifrån kanske, men nej.

20. Favorittidning?
DigitalFoto

21. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy! :D Och The Big Bang Theory. Och Glee. (Fast jag kollar ju sällan på tv faktiskt. Det blir ju oftast på datorn)

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nope, hatar fortfarande samma person lika mycket som tidigare.

23. Bästa boken du läste i år?
Tror ärligt talat inte att jag läst nån bok i år :S

24. Största musikaliska upptäckten?
Vette tusan alltså. Känns inte som jag upptäckt ngt nytt. Men Maroon 5 har ju blivit lite mer populärt hos mig iaf.

25. Något du önskade dig och fick?
Jobb! :D

26. Något du önskade dig men inte fick?
Miljonvinsten på triss? ;)

27. Årets bästa film?
Jag har ju samma gamla favoriter som tidigare år. Schindlers list, The stoning of Soraya M, Step up mfl.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag var ledig för första dagen på vad som kändes en mindre evighet! Hade lite besök från familjen och världens bästa finevän på eftermiddagen, och mer kan man inte begära ♥

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att det hade kunnat lösa sig på något sätt med Lillebror så att jag hade kunnat ha honom kvar… Jag saknar honom så vansinnigt mycket…

30. Vad fick dig att må bra?
Det är människorna som finns i mitt hjärta. Världens bästa Andreas. Min familj. Katterna, Lillebror, hästarna. Vännerna. Alla ni som funnits i ur och skur och stöttat oavsett vad det handlat om. Fotograferandet har fått mig att må vansinnigt bra. Känslan av att trivas på jobbet – och dessutom klara av det BRA är fantastisk. Finns så väldigt mkt positivt, så jag vet inte riktigt hur jag ska plocka… :)

32. De bästa nya människorna du träffade?
Mina arbetskamrater :)

33. Årets besvikelse?
Vart tog vintern vägen?! Snöfri julafton – INTE okej.

34. Förhoppningar inför 2014?
Jag siktar på att komma igång med träning och bli bättre på det där med mat, men det är ingenting jag vill diskutera med någon annan eftersom jag inte vill känna att någon dömer det jag gör. Eller inte gör. Och ja… Lite kärlek hade ju inte heller varit fel… :)

Fyrverkeri

Säg mig vad du tänker om detta

