Allmänt · Dagbok

Ibland får man helt enkelt njuta av stunden

Gott nytt år alla! Hoppas ni överlevt firandet och att alla fingrar är i behåll!

Mitt nyårsfirande blev riktigt bra! Kvällen på jobbet gick fruktansvärt smidigt, och att en av kollegorna ordnat fram en sjuuuukt god smörgåstårta gjorde ju inte direkt saken sämre. Sedan hem, pratade i telefon i över en timme (vart tar tiden vägen?!) och sedan gav jag mig iväg till Norra Berget för att sammanstråla med Mr Braweheart. Tanken var väl att eventuellt kolla på/fotografera nattens fyrverkerier därifrån, men vi kom fram till att åka ner till hamnen istället. Sagt och gjort, där stod vi på tolvslaget och såg på de absolut mest grymma fyrverkerier jag sett i mitt liv!

Och nu kanske ni tänker att det ska komma några skapliga bilder på detta spektakel? Ja, fast näe. Det blev total flopp för mitt nyårsfotande, så halvvägs genom skjutandet så hängde jag helt sonika kameran över axeln och övergick till att helt och hållet underhållas av vad som pågick precis ovanför. Jag ångrar mig inte, det var sååååå himla häftigt.  Oftast, de får gånger när jag ”ger upp” fotandet så kan jag ändå få den där ”jo men jag kan ju försöka liiiite till”-känslan om och om igen, men inte ikväll. Jag var så pass nöjd med att bara titta, så det gjorde verkligen ingenting att det inte blev några vettiga bilder.

Som sagt, helt klart nöjd med nyårsfirandet. Nu ser jag fram emot ett fantastiskt 2014… :)

Nyår-8 Nyår-7 Nyår-9

Säg mig vad du tänker om detta

