Erika och fotoklubben

Nu har jag gått med i Sundsvalls Fotoklubb! De hade månadsmöte i måndags (normalt sett så har de möte första måndagen varje månad, med undantag för sommarmånaderna) och jag var där som gäst. Bestämde mig dock tämligen omgående för att det där var något för mig, så när jag kom hem så betalade jag in medlemsavgiften. Klappat och klart!

På varje möte har de, om jag förstått det rätt, åtminstone två ”stående” punkter. Den ena är ”månadsbilden”, där de som vill får välja en egen bild och visa upp den för gruppen, berätta lite om den, och sedan är det inte mer med det. Den andra är ”kritikerbilden”, vilket är ungefär som första punkten, men här får man be om hjälp, tips, kritik osv, och gruppen får säga sitt om bilden. Jag blev sååååå sjukt peppad att få visa bilder, både för visandets skull och för att få lite matnyttig information.

Jag fick frågan av en bekant; ”Blir det inte som en klubb för inbördes beundran?” Jo, så kanske man kan se det, annars kan man se det som en grupp människor som peppar varandra och inspirerar varandra till att bli bättre. Så till nästa möte ska jag försöka klura ut två bilder att visa upp… Några tips? :)

Diverse, Fallet i ljus Motor, drifting Motor, skoter Porträtt, Emma 02 Porträtt, Emma

2 thoughts on “Erika och fotoklubben

  1. Tanken var att jag också skulle gå dit då som ett prov. Men det hände någonting med min sambos bil. Men nästa gång så :)

Säg mig vad du tänker om detta

