Personligt

Månadstema: Självporträtt

För det första – det är elakt svårt att ta självporträtt. Eller ja, åtminstone sådana som man är nöjd med.

På nästa månadsmöte med Sundsvalls Fotoklubb så är det en punkt med temabilder, och igår kom mailet som meddelade att månadens tema är självporträtt. Jag tänkte att jag skulle göra nåt annat än att ta en bild ”rakt upp och ned”, så steg ett i mitt sökande efter Självporträttet skulle bli en ”ledsen” bild. Åt det där Rinnande Mascara-hållet. Svart-vitt och med nån form av riktad belysning.

Vi kan kalla försök ett för: Fail.

Erika Erika Erika

5 thoughts on “Månadstema: Självporträtt

  1. Självporträtt är galet svårt! Jag har ju försökt mig på det några gånger nu men jag känner bara att jag skrapat på ytan. Det är inte bara att man ska tänka på allt som är kamera, man ska tänka på hur man är framför kameran. Det är grymt nyttigt dock att behöva tänka så men svårt, svårt, svårt!

    Tycker du lyckats bra med dina första försök ändå, bättre än vad jag gjorde med mina egna första :)

    1. Det ÄR verkligen galet svårt! Man tycker att det borde vara skitenkelt, men man blir ju väldigt självkritisk med, dubbel upp när man är både modell och fotograf.. haha :)
      Tack så mkt iaf :)

  2. Jag tycker du lyckats bra i hela din serie! Vad jag inte ser nu är dina nummer på bilderna så jag får ingen uppfattning hur många du tagit. Fick man välja bakgrund, svartvitt typ eller skulle det vara som i en studio? Hur många medlemmar deltar? Går ni igenom alla bilder typ ?

    1. Jag har alltså inte visat upp några bilder än. De ska visas på mötet på måndag och varje deltagare SOM VILL får visa upp max två bilder. Det enda kriteriet är självporträtt, så utifrån det får du göra precis vad du vill som jag tolkar det.
      Tror klubben har runt 90-100 medlemmar, men långt ifrån alla är ju med på alla möten.

Säg mig vad du tänker om detta

