What’s new?

Backa bandet lite?

Dear blog. It’s been a month since my last confession. Eller nåt?

Sundsvalls Fotoklubb har sin vårtävling just nu och jag deltar, tro det eller ej. Jag har inga förhoppningar om att vinna eller ens hamna på någon slags placering, men det är första gången mina bilder bli ”bedömda” av någon utomstående så förhoppningsvis får man något slags omdöme. Annars är jag nöjd och glad ändå. Redovisning sker på nästa månadsmöte, vilket är den 7 april.

Min kära turbotaxi (V40:n) gick inte igenom besiktningen och enligt tre olika mekaniker så var den inte värd att laga. Gick och skaffade mig ett lånelöfte och sedan var jakten i full gång. Bland annat åkte jag och finevän på roadtrip X antal mil söderut för att konstatera att den fantastiskt fina bilen som bilfirman annonserade om hade motorfel. Sjuuuuukt fin bil i övrigt, men det blev ett nej. Trevlig dag dock! Kollade inte på så många bilar faktiskt, få bilar lockade och det kändes tämligen lönlöst. Detta tills jag snubblade över en bil som var i princip så långt från mina sökkriterer som man kunde tänka sig. En opel, en gul, och en diesel. Men det var kärlek vid första gaspedalsnedtrycket och nu står den och strålar ute på min parkeringsplats. Volvon fick jag såld för det förnämliga priset av 1000 kronor, men med tanke på att den var avställd, obesiktad och väldigt trasig, och dessutom skulle få körförbud två dagar senare, så tycker jag inte att det var allt för illa pinkat.

opel

 

Jag har besökt en basketmatch med världens bäste finevän. En match som till början var rätt så oinspirerande och tråkig, men som tog sig rejält framåt slutet och blev riiiiiktigt spännande. Jag har varit på afterwork på Bishops Arms med några kollegor, vilket var mkt trevligt. Jag har firat en väns trettioårsdag, vilket var fantastiskt trevligt, långt över förväntan om jag ska vara helt ärlig. Underbara människor!

Jag har besökt en naprapat som tog 500kr för att konstatera att mitt ryggont beror på att jag är överrörlig. Inget mer att göra åt det än att träna bålstabilitet med andra ord. Och nej, det blir nog inget återbesök för att kolla att jag gjort hemläxan, det kan någon annan få undersöka helt gratis i så fall.

Jo just det, jag har börjat träna med.

Nu senast på agendan är följande: Ikväll vankas det aktivitet med jobbet, vi ska bowla på Södra Berget och sedan ska vi äta där uppe också. Ska bli väldigt trevligt, var många år sedan jag bowlade senast.

Och på fotofronten då? Jo, jag har dels planerat att jag ska ta liknande svartvita porträttbilder på så många i min familj som bara möjligt, som de som jag tog på mig själv till fotoklubbens självporträttsprojekt. Vore roligt att ha det på hela familjen liksom. Förutom det så har jag fått en preliminärförfrågan om att fota bröllop till sommaren, i juli, vilket sammanfaller väldigt bra med min semesterperiod. Och semester leder oss in på jobb, och mitt allra färskaste fotoprojekt, nämligen att jag ska ta porträttbilder på samtliga medarbetare på SOS-Y som vi ska ha på vårt intranät. Spännande och NERVÖST! Taggad till tänderna kan jag lova.

Men ja, det var väl ungefär vad jag har att komma med. Hörs väl om en månad igen då ;)

Säg mig vad du tänker om detta

