Åsikter

”Tyck synd om mig”

Något som stör mig ofantligt mycket med det är sociala nätverket vi alla känner till som Facebook är vissas ”tyck synd om mig”-mentalitet. Jag vet att många stör sig på att folk framställer sig själv som sååå lyckliga, och ja, jag kan väl reta mig på det med också. Men det som ändå retar mig mest är de här ”Jag säger A men inte B och får det att verka som att det är skitsynd om mig och när någon frågar så säger jag att det är privat”. MEN SKRIV INTE OM DET PÅ FB TILL ATT BÖRJA MED DÅ!

Jag vet att man i vissa fall kanske inte vill skriva ut allt på FB. Eller att man i vissa fall kanske skriver nåt halvkryptiskt och vet att de närmaste ändå vet vad det handlar om. Men ändå.

Och när vi ändå är igång och stör oss på saker:
GE FAN I ATT RÖKA PRECIS UTANFÖR INGÅNGEN TILL BUTIKER ELLER LIKNANDE! Jag fattar inte att det ska vara så jäkla svårt för rökare att visa icke-rökare lite respekt. Röken är VIDRIG och den drabbar inte bara den som själv röker utan de flesta runtomkring. Skärp er för fan.

Ja, det är så pass irriterande att jag måste använda CapsLock.

Vi fortsätter med de lata skrällena som måste parkera 10 meter från ingången. Angivna parkeringsplatser duger givetvis inte, utan man måste förstås ställa sig direkt utanför de där ”stolparna” vid butiken som ska hindra att man kan köra rätt in i entrén. Och apropå parkering, de lata JÄVLARNA som tar handikappplatser istället för vanliga är fan ytterliga ett exempel av sleezball. Skämmes tammefan.

Nu när jag försökt häva ur mig lite irritation så ska vi se om jag inte kan sova några timmar och ladda för en arbetsnatt.

Säg mig vad du tänker om detta

