Bloggutmaningar och nöjen

Fototriss del 254: Gult

”Veckans tema är GULT. Färgen gul ska alltså vara den röda tråden i dina trissbilder denna gång”.

Häromdagen besökte jag Flataklocken. Inte nog med att jag hittade massor av gula tussilagos, så fotade jag även mig fantastiskt gula bil. Men nu när det ska trissas i gula toner så känns båda de alternativen för uppenbara. Gult är vårens och påskens färg, och gula vackra blommor finns det gott om, så även i de trissar jag redan tjuvkikat på. Jättefina bilder, och blommar, så jag ville välja något annat. Och tre bilder på min gula bil… ptja, det kändes lite väl tråkigt faktiskt.

Så, här kommer min gula solnedgångstriss istället.

Solnedgång Solnedgång Solnedgång

 

Denna vecka är det dessutom tävling hos Fototriss. Man kan vinna presentkort hos Coolstuff.se, och något därifrån som hade varit fint att äga hade ju varit en Fitbit Flex (http://www.coolstuff.se/Fitbit-Flex).

För att se fler gula trissar, klicka på bannern nedan.

Fototriss banner

11 thoughts on “Fototriss del 254: Gult

  1. Fantastiska bilder du bjuder på :) Platsen du är på bjuder på så mycket historia också! Tänk vad timmer som flottats ut därifrån på älven. Och malm som fraktats från masugnarna uppe från Kontorillen… Dit över sveper jag min blick dagligen! Jag bor ju bara rakt över ;) Fina gula toner i din triss!

Säg mig vad du tänker om detta

