Inga förhoppningar, ingen besvikselse

Imorgon är det dags för aprils månadsmöte med fotoklubben. Huvudpunkten på denna månads möte är redovisning av vårtävlingen.

Så här stod det i kallelsen till mötet:
”Ni skickade in totalt 105 bilder fördelade på: 46 digitala, 29 monokroma och 30 färg.”

Jag skickade in tre digitala, tre monokroma och två färg, om jag inte minns helt fel. Ända sedan dagen jag lämnade in dem till tävlingen så har jag  sagt, både till andra och mig själv, att jag inte haft några som helst förhoppningar om att det ska gå ”bra” för mig i tävlingen, utan att jag är med för att det är roligt, för att det är en erfarenhet, och att jag dessutom aldrig tidigare fått mina bilder bedömda av någon annan.

Det är sant. Det ÄR sant, men kanske inte hela sanningen.

Det är klart att jag vill att det ska gå bra. Det är klart att jag någonstans drömmer om att någon av mina bilder ska bli ”placerade” (vet inte riktigt hur det fungerar). Jag intalar mig själv att jag bara gör det för erfarenheten – inga förhoppningar om framgång = ingen besvikelse när den uteblir.

Men ja. Sanningen är ju att det är klart att jag har förhoppningar. Och det är klart att jag kommer bli besviken när förhoppningarna inte infrias.

One thought on “Inga förhoppningar, ingen besvikselse

  1. Pingback: Det gick ju bra det där! | Aliva och livet

Säg mig vad du tänker om detta

