Det gick ju bra det där!

Häromdagen skrev jag ett inlägg; ”Inga förhoppningar, ingen besvikelse”. Jag erkände både för er och mig själv att jag faktiskt HADE förhoppningar om att det skulle gå bra i fotoklubbens vårtävling. När jag kom till klubblokalen i måndags så var sekreteraren i full gång med att lägga ut alla påsiktsbilder på ett långbord, och jag gick omkring och tittade på dem allt eftersom de lades ut. Precis där och då försvann alla förhoppningar om att det skulle gå ”bra”, vilket var en väldigt skön känsla! Det var SÅÅÅ många fantastiskt underbara bilder och jag insåg, på riktigt, att jag trots allt är nybörjare och att det inte är det minsta konstigt om jag ”förlorar” mot dessa underbara bilder. Det kändes inte det minsta jobbigt, utan mer som en enorm lättnad. Äntligen kunde jag slappna av!

Så började mötet. Först lite info och annat småprat, för att sedan gå direkt in på redovisningen av vårtävlingen. Först ut var redovisning av påsikt färg. Och det första jag ser är denna bild: (fast utan texten, den har jag själv lagt dit i efterhand).

Påsikt färg, tiondeplats

 

Det var väldigt oväntat, och VÄLDIGT roligt! Speciellt eftersom jag faktiskt hade släppt mina förväntningar. Givetvis var jag väldigt glad efter detta, en av mina bilder hade blivit placerad – i min första fototävling! Därför var jag desto mindre förberedd när denna bild visades när femteplatsen skulle presenteras:

Påsikt färg, femteplatsen

Hur häftigt! Av de två bilder som jag lämnade in i färgklassen så hamnade BÅDE bland topp tio! Makalöst roligt, det hade jag aldrig trott. Nästa klass att redovisas var påsikt monokrom. I denna klass hade jag lämnat in tre bilder, och när det var dags att presentera femteplatsen så dök en bekant bild upp återigen:

Erika kopia påsiktsbild 02 (sv)

Nu vet jag faktiskt inte vad som menas med att ”kopieringen är soft”, men med tanke på att det är något hon (domaren) gillar så tolkar jag det som något positivt! :)

Det är fantastiskt roligt. I min första fototävling, klubbtävling visserligen, men ändå, så får jag hela tre bilder placerade bland topp tio inom sina respektive kategorier. Och med tanke på att jag började fota för två år och ca tre månader sedan, så tycker jag att det är grymt. I den digitala klassen hade jag ingenting att hämta, och de två övriga monokroma bilderna blev ju som sagt inte heller placerade, men jag är oerhört nöjd ändå, och jag är fortfarande nöjd med vilka bilder jag valde att tävla med.

De tio bilderna från vardera kategorin kommer i sommar att hängas upp i Kulturmagasinet. Om de digitala kommer visas vet jag inte, men åtminstone påsiktsbilderna kommer hänga där. Så gå gärna dit då och ta en titt, för det är verkligen grymma bilder. Jag kommer definitivt gå dit och titta, om inte annat för att beundra bilderna ovan ;)

Säg mig vad du tänker om detta

