Allmänt · Dagbok

En hemsk människa

Ibland får jag den där känslan av att jag är en hemsk människa. En hemsk människa som dömer somliga människor i min närhet i tysthet, enbart utifrån få detaljer kombinerat med vad dessa personer postar på Facebook.

Facebook. Detta satans skvallernätverk. I love it, ibland. Just nu önskar jag väl mest att jag slapp se. Jag VET att det finns flera sidor till olika historier, och att alla människor hanterar sina liv på olika sätt. Med all rätt förstås. Men ändå. Det sticker i ögonen och jag kan inte låta bli och sitta och blänga och tycka dumheter.

Och nu när jag ändå är i fart och gnäller:

Jag håller på att kräkas på alla som mass-hashtaggar på sina instagrambilder som de vidarepostar till Facebook. Jag stör mig iofs på taggarna på Instagram också. Och på Twitter. Det är fult, det är störande, och det är som… som… äh, jag vet inte. Det stör mig.

Jag är trött. Som en liten unge så blir jag extra grinig.

Jag ska skona er resten, och sova nu. Återgå till att döma människor i det tysta.

Tack för ordet.

Säg mig vad du tänker om detta

