Dagbok

Enarmad bandit

För de flesta är det fredag – slutet på veckan och upptakten inför helgen. För min del är det fredag – slutet på veckans korta ledighet och upptakten inför en jobbarhelg. Men det gör mig ingenting. Veckan har varit rätt så bra, med undantag för att jag lyckats med att skada axeln. Troligtvis är det ett muskelfäste som fått stryk, jag var till massören dagen efter skadan (inte pga att jag gjort mig illa alltså, det var bokat sen ett par veckor tillbaka) och hon misstänkte att det var muskelfästet. Varm och svullet och jag hade OOOONT som satan. Hennes tips var; vila armen i veckan och om det inte är bättre på fredag (dvs idag) så ska jag kontakta en sjukgymnast. Så det är precis vad jag gjort idag, och jag ska dit i eftermiddag.

Okej, jag har inte alls lika ont som jag hade i måndag. I måndags var det ILLA, satt hos en vän på kvällen och kunde knappt röra armen alls. På tisdagen var det bättre, men långt ifrån bra, men sen har det liksom legat kvar på den nivån sen dess. Om jag har insett någonting under veckan som gått så är det hur OTROLIGT högerhänt jag är. Jag har alltid intalat mig själv att jag minsann använder vänster ganska mkt, men efter att ha varit enarmad bandit ett par dagar kan jag meddela att så inte är fallet. Jag är VÄLDIGT högerhänt. Bara en sån sak som att växla i bilen gör rejält ont, och därför har jag tack vare världens bästaste vän i hela världen fått låna den automatväxlade ufo-passaten. Andreas kör alltså gulan nu medans min arm är dålig, och jag har fått låna hans bil. Underbara älskade vän. ♥

Nåja, nog om detta.

Trött idag. Det blev sent inatt, besökte en vän och kollade på film. Tror jag kom hem strax efter två nån gång. Oh well, två nattmänniskor får väl lätt den effekten. Så ja, trött idag. Jag ska strax åka iväg till jobbet trots att idag är min lediga dag. Vi har diffningsmöte idag (schemamöte kan man säga) så nu ska jag kriga för att ha nåt form av drägligt liv och schema. Efter det är det dags för sjukgymnasten, och sen ikväll ska jag träffa tjejerna och gå ut och äta. Helt galet att jag inte träffat dem sen jag fyllde år. Det är evigheter sedan, så ikväll ska bli trevligt. Blir väl visserligen inte särskilt sent eftersom jag börjar jobba kl 7 imorn, men ändå.

Helgen blir nog bra med. Troligtvis får jag besök imorn som stannar kvar tills på söndag, och även söndagen är full av roliga aktiviteter. Först blir det en sväng på alnöbadet på förmiddagen, sedan är det barnfest på Räddningstjänsten i stan och … ja, sen ska jag jobba. Vi kan väl kalla det roligt också för den här gången ;)

Soluppgång över Sundsvallsbron

Jag önskar er alla en trevlig helg, oavsett vad ni ska roa er med!

Säg mig vad du tänker om detta

