Skitless. Men jag drar inte alla över samma kam.

Jag måste få säga en sak. Jag är så less på tiggare. There, I said it. Mest less är jag på de tiggare som nästan kliver på en och sätter muggen under näsan på en, eller, som jag fick uppleva idag, satte sin krycka framför mig när jag kom gående så jag nästan snavade. Jag är SKITLESS ärligt talat. Men märk väl, ni som härmed vill kalla mig rasist – detta konstaterande innebär på intet sätt att jag är skitless på alla människor med utländsk härkomst. Eller ens alla tiggare. Absolut inte. Men jag vill kunna gå in och ut från affärerna och själv bestämma om jag vill skänka pengar, utan att få mugg eller annat upptryckt i ansiktet.

Och för att dra en parallell: Jag är dessutom SKITLESS på människor som prompt ska stå vid butiksingångar och röka. SKITLESS. Ska det vara så svårt att respektera? Gå några meter bort åtminstone och låt oss som inte vill ha den eländiga cigarettröken i lungorna få slippa det. Vill vi ha din rök så kan vi gå nära dig på eget bevåg. Men som sagt – detta innebär såklart inte att jag är less på alla rökare.

Och en tredje parallell i sin korthet: Jag vill inte ha nå dörrknackare eller nån som stannar mig ute som predikar om sina religiösa sanningar. Jag vill få välja själv om jag vill tro eller inte! Och, om ni inte hänger med på liknelserna än – detta betyder inte heller att jag inte vill ha kontakt med religiösa människor. Hänger ni med?

”Religion is like a penis. It’s fine to have one and it’s fine to be proud of it, but please don’t whip it out in public and start waving it around”

Bild från google

Säg mig vad du tänker om detta

