Det är inte roligt just nu

Ikväll var det möte med fotoklubben. Förra månaden missade jag det, jag glömde bort det. Bara en sån sak, att jag GLÖMDE fotoklubben, det är ju nästan otänkbart. Men så var det. Ikväll kom jag dock ihåg det, även om jag hade noll inspiration och lust att gå dit. Jag åkte dit ändå iaf, en stund. Trevligt, men någonting saknas.

Jag har tappat glöden. Lite. Det är väl troligtvis ”måendet” i stort som påverkar, det brukar vara så. Men just nu är fotograferandet inte lika roligt som det brukar vara. Det känns som att jag fotar för andras skull. För att andra ska tycka om det jag gör. För att andra ska bli glada. För att få beröm och fina ord.

Inte så mycket för att JAG vill fota. För att JAG tycker att det är roligt.

‘Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self
– Cyril Connolly

Det är klart. Det ÄR ju roligt också. Det är trots allt väldigt sällan jag går hem efter en fotografering och känner ”Fan, jag önskar att jag inte hade tagit på mig det där”. Vilket såklart känns väldigt bra, för om jag skulle ha känt så, då hade det ju varit riktigt illa.

Hur som helst. Jag känner att jag måste hitta tillbaka till det ROLIGA med fotograferingen. Det där när det bara pirrar i hela kroppen för att FOTA, och inte för resultatet eller för vad andra kommer tycka. Men det kommer nog. Bara våren kommer igång och den tråkiga ”vintern” försvinner så kommer förhoppningsvis fotoglädjen som ett bred på posten.

Men tills dess får ni en bild på syrrans katt Ove :)

Ove

Säg mig vad du tänker om detta

