En trevlig kväll, men…

Det var ett väldigt trevligt julbord igår! Vi var på Villa Marieberg i Sundsvall. Gooood mat, fanns ingenting att klaga på! En sak som däremot gjorde kvällen betydligt tråkigare, så här i efterhand, ”hände” när vi hade kommit hem. Jobbet bjöd på julbord för sina anställda. Ville man ha sin respektive med så fick den personen betala själv. So far so good, det visste man ju från början. Jag har inte berättat för Magnus att det kostade extra för honom, eftersom jag ville att han skulle följa med utan dåligt samvete (vi är inte rika). Av samma anledning ville jag betala hans julbord utan att han märkte det, så när han hämtade dessert så passade jag på att gå iväg och köpa ngt mer att dricka, och då även betala hans matkostnad. Jag betalade kontant (fan), fick kvitto, gav tillbaka kvittot (fan) och sa ”Du kan slänga det” (fan). Gick tillbaka till sällskapet, fortsatte kvällen.

Men vad var det då som grusade kvällen i efterhand? Jo, jag fick ett meddelande från en kollega senare på kvällen. Tydligen så har en av ”oss” som hade respektive med sig, inte betalat sin del. Vilket ledde till att kollegan fick betala för ett extra julbord utan att ha haft en respektive med sig. Inte okej. Och tydligen så har båda de två andra som hade partners med sig sagt att de också har betalat för sig. This is where my ”fan” comes in. Jag betalade kontant – det finns inget på mitt kontoutdrag som kan styrka att jag har betalat. Jag gav tillbaka – och bad dem slänga kvittot. Återigen, det finns inget som kan styrka att jag har betalat. Och Magnus vet ju inte ens att det kostade pengar, så han kan inte heller intyga det. Jag VET att jag har betalat för mig och gjort rätt för mig, men jag HATAR att jag inte kan bevisa det. Jag HOPPAS på nåt vis att det är Villa Marieberg som gjort fel, för jag vill inte tro att jag har kollegor som ”smiter från notan” och låter nån annan betala. Fy fan så ruttet.

Det här har gnagt mig hela natten. Har knappt sovit. Blä. Nu är klockan morgon, och snart ska Magnus åka iväg och hämta hem karatekid-Emil ♥ . Så jag ska krypa ner i sängen igen, och hoppas få nån timmes sömn iaf. På agendan för dagen står annars hämtning av möbel, firande av ettåring och… bus med go-Emil :)

Puss på er!

Säg mig vad du tänker om detta

