Dagbok

Det är lättare att skriva när man är ensam

Sådärja! Ännu en vecka läggs till handlingarna. Det har dock inte blivit något bloggat sen lilltrollet kom hem, av flera olika anledningar. Den främsta är väl att jag skriver bäst när jag är ensam, och ensam har jag inte varit på hela veckan eftersom Magnus har vabbat. Själv jobbade jag natt söndag och måndag, och igår jobbade jag två timmar plus hade teammöte. En typisk lugn arbetsvecka för en deltidssjukskriven, med andra ord. Efter jobbet igår åkte jag till min nageltjej Emelie och fick lite nya fräscha naglar. Hon är såååååå sjukt duktig! Både förra ”månadens” naglar och den här omgångens blev såååå jäkla snygga så jag kan sitta och stirra på dem hur länge som helst. Seriöst, håller ni inte med??

Decembernaglar
Decembernaglar

 

Novembernaglar
Novembernaglar

Jag döööör så snygga de är!

Just nu är nog detta min största last i livet. Naglar. Och Coca Cola. Ingen är fullkomlig.

Anyway. Veckan har  varit bra. Vi var på julmarknad på Murberget i lördags, mysigt, fast jag kände mig lite stressad. Sällskapet verkar inte vara ”strosa omkring i lugn och ro”-typen utan mer ”vi går ett varv sen är vi klar – effektivt”-typen. Men det var trevligt ändå.

Murberget-2

Några gobiten-bilder blev det på Murberget iaf, detta är en av dem.

Nej men som sagt, annars har det varit lugnt! Imorn ska jag ner till Sundsvall igen, då ska jag få fota gravidbilder på min fina syster. Jag ska ju faktiskt bli moster igen ♥ Spännande!

Nu ska jag dock traska ner till våningen nedanför och skaffa mig något att äta, hungrig är jag. Gubben har åkte iväg en sväng, men kommer väl hem när som helst skulle jag tro.

Så, trevlig helg till er alla!

Säg mig vad du tänker om detta

