OS hör hemma på SVT…

Snart är det dags för ett nytt OS, Rio 2016. I år är det Viasat som har sändningsrättigheterna och det känns väl… sådär.

Jag fattar att det kostar pengar att sända ett sådant enormt evenemang som OS är, och att Viasat behöver få in pengar på detta,men… jag satt och kollade runt lite igår. Mycket sänds ju på TV3 och TV10 men mycket sänds INTE där utan på Viasats betalkanaler och på Viaplay. Och jag hade ju gärna sett allt på Viaplay MEN, och det är ett stort jäkla men, jag tänker inte betala över 500kr för en månad med OS-sport när jag inte kan använda Viasats andra digitala kanaler (jag har inte digital-TV utan kör analogt). Jag hoppas att de kommer ha någon slags ppv-variant på viaplay, så man kan se de bitar som man VERKLIGEN vill se (ridsporten framför allt) men det är väl rätt så liten chans för det tyvärr… :(

Jag hoppas att det kommer funka bra med OS på Viasat. Men rent spontant, och ekonomiskt, sett så önskar jag att det hade sänts av SVT istället. OS vartannat år är helt klart värt tv-licens-pengen. Utan OS – njaa… Kom igen nu SVT, nästa gång tar ni OS!

rio2016_olympics_2_620_249

3 thoughts on “OS hör hemma på SVT…

  1. Näpp, nästa OS är redan köpt av Discovery.. och de äger inte ens fria kanaler som 3an och 10an som Viasat gör.
    Nån speciell anledning till varför du inte kan byta till Viasat? då skulle du ju få en gratisperiod med alla kanaler inklusive os-kanalerna.

    • Oh crap, inga goda nyheter för min del iaf. Fast discovery äger väl Kanal 5 och Kanal 9, så man kan ju hoppas att nåt visas där i så fall.

      Jag har alltså inte digital-tv alls. Jag har en simpel antennsladd från väggen till tv:n, och jag känner inget behov av att utöka till digitalt utbud då jag har alla kanaler jag behöver (nåja, man kan alltid hitta nya kanaler man behöver om man vill) gratis via föreningen :)

      Om jag däremot SKULLE anmäla mig till ett abonnemang hos viasat för att få en fri månad så skulle jag ju få en bindningstid också. Inte värt det :(

      • nåja, EN månad brukar det ju inte bli.. 3 månader brukar vara standard, vem som helst kan förhandla till sig 6 månader.. pratar du med rätt person går det att få 12 månader. – bindningstiden finns iofs kvar

Säg mig vad du tänker om detta

